javascript - Multiplying issue in algorithm -


i'm still new algorithms. but, think i'm getting hand of it. however, in code, i'm having trouble last part of program. specifically, i'm trying write function multiplies numbers , outputs result. `

    var prod=0;     prod=0;     for(i=0;i<n;i++)     {     prod=prod*a[i];     } document.write("product= "+prod+"<br>"); 

`

i've looked everywhere solve question.

full code:

var i,n; var max=0; var min=0; var sum=0; var avg=0; var prod=0;  n=parseint(prompt("enter array size")); var a=new array(n);  for(i=0;i<n;i++) { a[i]=parseint(prompt("enter numbers")); } // determine number greatest max=a[0]; for(i=1;i<n;i++) { if(max<a[i]) max=a[i]; }  // determine number least min=a[0]; for(i=1;i<n;i++) { if(min>a[i]) min=a[i]; }  // determine sum of numbers sum=0; for(i=0;i<n;i++) { sum=sum+a[i]; }  // determine mean of numbers avg=sum/n;  document.write("array elements : – "); for(i=0;i<n;i++) { document.write(a[i]*" "); }  // determine product of numbers prod=0; for(i=0;i<n;i++) { prod=prod*a[i]; }  document.write("<br>"+"maximum= "+max+"<br>"); document.write("minimum number= "+min+"<br>"); document.write("sum of array numbers= "+sum+"<br>"); document.write("average= "+avg+"<br>"); document.write("product= "+prod+"<br>"); 

thanks in advance

so, you're saying prod=prod*a[i]; when initial value of prod 0. change 1 , you're go.


Comments

Popular posts from this blog

resizing Telegram inline keyboard -

command line - How can a Python program background itself? -

php - "cURL error 28: Resolving timed out" on Wordpress on Azure App Service on Linux -